Hoe is de Stichting ontstaan:

Ik, Benno Gabriël ben de initiatiefnemer van de Stichting Busyben en woonachtig in Lelystad. (velen kennen mij al onder de naam Busyben) Het organiseren zit in mijn bloed. Heb in het verleden (vanaf 1985) regelmatig avonden, sport evenementen (6 Kamps) en kleine pasars georganiseerd met veel plezier en doe ik nu nog. Deze evenementen werden met veel enthousiasme ervaren door de bezoekers/sters. Mijn uitgangspunten zijn gezelligheid en de sociale contacten koesteren. Van huis uit meegekregen. "One big family". Het financiële kwam vaak op 2de of zelfs op de 3de plaats. Het is vanuit een soort vrijwilligers drift ontstaan m.a.w., ik ga niet voor het geld. Ondanks dat bleef er toch wat geld in de kas over. Wat nu? Ik dacht. "Met dat geld kunnen wij personen in Indonesië helpen die dit meer nodig hebben, dan wij."

Dus ik besloot om hiervoor de Stichting Busyben (Kvk nr.53663691 Opgericht 30 september 2011), in het leven te roepen. Ook doordat ik de belofte heb gemaakt aan het sterfbed van mijn moeder (R.I.P. 3 januari 2011) om hulp te bieden aan haar geboorte dorp, DEPOK. ( zie Depok*)

De Stichting Busyben is dus begonnen in 2011 met het organiseren van de evenementen. Onder de naam Selamat Malam gestart in de Endemol studio's, te Aalsmeer (uit nood daar geboren?). Nu nog spreken de mensen er positief over wat daar gedaan werd. Top dansvloer in de grote zaal.  Zaal 2 waar danslezen werden gegeven door niemand minder dan Wim Hiraki en zaal 3 was een kleine passar. Bere gezellige tijd. Gemiddelde opkomst 325 personen. De beheerder van de locatie is er niet meer.

In 2014 moest ik van locatie wisselen en hebben onder de naam Pesta(Feest) intrek genomen in het Dorpshuis (Rumah desa) van Badhoevedorp. De verwachtingen waren hoog. Nieuw pand, maar al gauw bleek deze locatie te klein en de huur ging met ruim 300% omhoog. Na wat zoekwerk heb ik een nieuwe locatie gevonden t.w., Golfclub BORCHLAND aan de Borchlandweg 6-10 1114 BD Amsterdam/Duivendrecht. Helaas is ongeveer 4 jaar later het terrein verkocht voor woningbouw. Ook daar hebben wij een prachtige tijd mogen meemaken en heel veel leuke herinneringen. Denk aan de 4x verschillende dansvloeren (leuk ik denk eerder balen, maar toch.) Hierbij ben ik financieel geholpen door diverse bezoekers. Ben ze daar heel dankbaar voor.

Ga er maar aanstaan om in Amsterdam een soort gelijke locatie te vinden.                            Ja, die waren er wel qua omvang maar dan! Wel/geen- vrij parkeren, eigen catering of de huur was veel te hoog. Zou niet erg zijn maar dan moest ik de entree verhogen en dat is niet mijn uitgangspunt. Ondanks dat is het mij toch gelukt om een mooie locatie te vinden in Mijdrecht, T, Oude Parochiehuis * (100<>150 pers.). Wij (Angela en ik) werden daar hartelijk ontvangen en er was gelijk een klik. Dus wij hebben besloten om deze locatie te nemen. Al gauw bleek dat de zaal te klein was en gingen de geruchten rond dat Pesta klein is. Jammer genoeg negatieve geluiden. Om deze verwarring uit de wereld te helpen is er gekozen voor een nieuwe naam "Tempat-ini" * (Deze plaats) Mijdrecht. Ook dit heb ik transparant gehouden en niet weer zelf een naam bedacht maar dat heb ik overgelaten aan het publiek. Van de ruim 80 inzendingen hebben 10 personen uit het publiek deze naam gekozen. Er zijn al diverse evenementen gehouden, toen nog onder de naam Pesta dus nu voortaan Tempat-ini (deze plaats) Mijdrecht. Door C Borst. (Helaas is de banner nog niet in Nederland dus houden de Pesta banner voorlopig, jammer). De beheerder heeft ook al aangegeven dat er een pasar mogelijkheid is. Hou daarom de sites goed in de gaten. 

Maar nog geen week later werd ik benadert door, Amsterdam (laat je verrassen.). Ik hoop in 2022 gebruik te kunnen maken van "Dominon Ellermanstraat 30"* om onze 1ste Pesta avond (met nieuwe banner) te kunnen organiseren, 7 mei. (Covid regels?) Al met al, is het mij toch gelukt om in Amsterdam een mooie (grote) locaties te hebben. Ik blij en jullie ook, neem ik aan. Zie de foto's op de Tempat-ini site*. Mooie zaal en geloof mij er kunnen als het moet kunnen er genoeg personen in en ook daar is al gesproken over een pasar. So I'am still Busy! En kijk ook op de andere pagina's, naar het reilen en zeilen van de Stichting Busyben. Blijf ons volgen via Pestafeest.nl* of Tempat-ini.nl*

* = klikken.

Start pagina